12:50 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اقتصادی مجلس

قیمت‌گذاری دستوری ، عامل نابودی صنعت برق
حجم بالای بدهی های صنعت برق به بانک‌ها در کنار مطالبات شرکت های نیروگاهی بخش خصوصی از وزارت نیرو، زیان انباشته ناشی از قیمت گذاری دستوری و محدودیت در صادرات، صنعت برق کشور را به نابودی می‌کشاند.
اصلاح قانون پرداخت سود سهام با قید فوریت انجام می گیرد
به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اگر نیاز باشد تا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، اصلاح قانون تجارت انجام شود به طور حتم با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را انجام خواهیم بود.
صاحبخانه شدن مردم با پول کم هم ممکن است
افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار مسکن، مانع سرمایه گذاری و خانه دار شدن همه اقشار جامعه شده است، اما بازار سرمایه و ابزارهای مالی این امکان را برای همه اقشار فراهم می کند تا از طریق طرح فروش متری مسکن در بورس کالا بتوانند با سرمایه های خرد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حتی خانه دار شوند؛ امیدوارم این طرح به زودی عملیاتی شود.
انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی
نماد برتر - ۱۵ عضو هیات تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی انتخاب شدند.
پیشنهادات توییتری نمایندگان برای تحقق شعار سال
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به ارائه پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات ایشان پرداختند.
تولید، شاه کلید حل مشکلات امروز اقتصاد کشور است
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تولید را شاه کلید حل مشکلات امروز اقتصاد کشور دانست و گفت که برای پشتیبانی قانونی از تولید با نظارت قوی تر و انجام برخی اصلاحات مورد نیاز، ظرفیت کامل قوانینی مثل بهبود مستمر فضای کسب وکار و رفع موانع تولید رقابت پذیر را به میدان می آوریم.
مهلت بانک ها تمام است!
نماد برتر - رویکرد اصلی دستگاه قضایی حمایت از واحدهای تولید و صنعتی است و برای تحقق این مهم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده شود.
احضار مدیران بورسی به دادگاه
نماد برتر - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از احضار برخی مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی درباره علل سقوط شدید سهام به دستگاه قضا و وعده بهبود بازار خبر داد .
هشدار به تکرار تجربه سکه ثامن با خرید رمز ارزها / ضربه به اقتصاد و بورس
نماد برتر- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز نگرانی از تکرار تجربه سکه ثامن با خرید ریالی رمزارزها گفت: باید اقداماتی در جلوگیری از ضربه شدید به اقتصاد و بازار سرمایه انجام شود.
دومین طرح استیضاح وزیر اقتصاد با ۸ محور به هیات رئیسه مجلس رفت
نماد برتر- نماینده مردم مهاباد در مجلس از تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد به هیات رئیسه با ۲۷ امضا و ۸ محور خبر داد.
وزیر اقتصاد درباره بورس حرفی نزد / فقط رئیس سازمان / جلسه مطبوعاتی بزودی
نماد برتر- وزیر اقتصاد ضمن خودداری از اعلام نظر در مورد وضعیت بازارسرمایه گفت: فقط رئیس جدید سازمان بورس ، اظهار نظر می کند و در آینده‌ای نزدیک با برگزاری نشست مطبوعاتی ، توضیح خواهد داد .
تحول در تامین مالی مسکن با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی تحولی در تامین مالی مسکن ایجاد می‌کند، گفت:جذب سرمایه‌های خرد موجب تنوع بخشی در حوزه تامین مالی مسکن می‌شود.
طرح تحقیق و تفحص مجلس از بانک های خصوصی تصویب شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات و بانک های خصوصی در جلسه علنی امروز خبر دادند.
پذیرش شرکت‌های غیر‌بورسی و تغییر سبد صندوق بازنشستگان فولاد
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برنامه تغییر پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های زیرمجموعه های بورسی صندوق بازنشستگان فولاد و برنامه پذیرش شرکت‌های غیر‌بورسی و برخی اقلام تولید این صندوق خبر داد.
نحوه انتخاب رئیس سازمان بورس در مجلس بررسی می‌شود
نماد برتر- کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته جاری به بررسی نحوه رعایت موازین قانونی در انتخاب رئیس سازمان بورس می‌پردازد.